torsdagkväll och helgen som gått.

ja, nu ha mia, syster och björn fare hem. alltid lika tråkigt. men mia är verkligen en stjärna. saknar henne grymt mycke redan. och systeryster, finns inte underbarare människa än hon.

hur som helst kan jag berätta om tordagkvällen som blev minst sagt intressant. kusin, moster å pelle kom ju hit med en present, ett kort å en väldigt tung kasse till mig. i kassen fanns en dunk, och på den stod det: "moppebränsle". spännande, tänkte jag, men jag har ju ändå ingen moppe så nu måste jag ju först och främst investera i en moppe. så jag tänkte att dom kanske skulle ge mig pengar till den där moppen. men hur som helst så öppna jag kortet där det står på ett ungefär: "ja, nu har du blivit stor, men än så länge är du inte lika stor som oss andra. ta på dig skorna och gå ut.". så vad gör jag? jo, jag tog på mig skorna och gick ut lite snabbt. ute står mormors gamla moppe (som hon körde när hon va ung) klädd med ett rött sidenband. oj så jag skratta. herregud. sen gick vi in, fika å surra. sen for dom hem. mer intressant än så blev de inte.


sen igår fick vi en masssa besök vilket va trevligt. emma å anna kom, mormor kom, moster å kusin, malin, husky å lilla tove å systers kompis ingemar kom. så de va full fart. plus att jag klev upp kl. 7 på morgonen. så igårkväll va jag lagomt sliten.

idag ha jag inte så mycke å göra. ska väl göra nån läxa, men jag skulle mest av allt ba vilja gå å lägga mig igen. ni som varit i närheten av mia vet att hon är ett väldigt energiknippe och för mycke ljud. nu är väldigt tyst vill jag lova..

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0