Home.

Hemma igen. Har packat upp alla saker så jag har iaf ingen väska som står och väntar på mig. Har lagt upp en massa bilder på apberget. Ids inte lägga upp några här. Kan berätta lite kort om veckan. När vi kom fram efter en dryg resa for vi hem till familjerna. Sen gick vi till Viktor och hans nurmo och fick skjuts till Seinäjoki. Åt på pizzeria Piikki, sen for vi ut och var ute tills jag höll på att frysa ihjäl. Hände lite grejer men vi for hem till sängen. Vakna på tisdag morgon, kom till arga lärare på skolan, sen blev det boboll och sen två vanliga lektioner. På kvällen blev det disco. Sen for vi till min nurmos stuga och sov där. Hade folk på besök också och hade riktigt roligt. Blev lite incidenter då också.. Onsdag morgon kom vi till skolan med ännu mer förbannade lärare som hade lust att åka hem med oss. Spelade iaf innebandy och sen for vi på rundtur i Nurmo och Seinäjoki och sen shoppa vi i två timmar. Blev mest glassätande. For sen tillbaka till Nurmo och vi umgicks med lite folk hemma hos min nurmo. Sen blev det middag och sen var det tänkt att det skulle va bastukväll, men p.g.a. att vi redan hade fått handskas med polis och ambulans på två kvällar så var väl bastu största risken att få dit brandbilen också. Så vi for hem till nån som fyllde år och det var en massa folk. Var riktigt skoj. Sen torsdag morgon vakna vi, gick till skolan till glada lärare. Ritade av oss själva och fick smaka finsk och svensk mat, vilken som var godast. Fanns fyra olika grejer, Sverige vann med 3-1. Sen hade vi två vanliga lektioner. En utav dom engelska med helt främmande åttor . . . Skulle berätta om Åsele och intervjua en helt främmande människa. Det var ärligt talat hemskt. Sen blev det iaf hem och tog det lugnt en stund. Åt middag, sen drog vi till hesburger och träffade alla andra. Gick runt en stund sen blev det bio. Den var lika bra som förra gången. Sen blev det hem till sängen. Klev upp imorse och for hem. Fick en ring av min nurmos mamma och en kram av hennes lillebror. Båda två var så otroligt gulliga! Kom till skolan där det blev kramkalas och lite tårar. Sen återstod en äckligt dryg resa, men nu är man äntligen hemma igen. Saknar alla grymt mycket redan, men vad gör man? . . . .

Nu ska jag käka, sen blir det fotbollsträning med damerna.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0