Helgen!

Ja, i fredags blev det badning med Anna =) Vi kasta lite Wabobaboll och badade en sväng. Sen gick vi efter kanten, hittade Gilbert, SOM DOG! Bajsfisk. Haha.... Sen åkte vi båt med pappa och sen tog vi det lugnt tills vi skulle käka grillat. Sen satt vi  vid datorn och sen gick vi hem till Anna en liten stund. Efter det mötte vi upp Agnes. Vi gick till Ica, hyrde film, Wallander - Kuriren, köpte glass och mörk choklad =) Sen gick vi hem till Agnes där det inte var någon hemma. Vi käkade glass, såg filmen och åt choklad. Tycker faktiskt filmen var riktigt bra. Sen satt Agnes vid datorn och jag och Anna lirade hockeyspel. JÄVLA HOCKEYSPEL, säger jag bara....... Sen kom Linda, vi gick ut och där var Malin och Lisa =) Gick runt och pratade och satte oss på gungorna vid skolan för att prata mera. Sen flög tiden iväg och jag blev tvungen att gå hem eftersom jag skulle upp tidigt. Så hem till sängen blev de!

Igår klev jag upp typ 8, klädde på mig och åt frukost. Sen kom kusin och jag, pappa, kusin Andreas och mamma tog bilden med gamla båten på släpvagnen och körde till mormors stuga i Tjusjön. Där var även mormor och moster. Vi åt lunch och sen började alla greja med att städa och ordna. Jag tog gräsklipparen (på bilden nedanför) och en kratta och sen klippte jag lite gräs och krattade ihop kottar, kvistar och barr. Blev en överfull skottkärra ju, hähä.



Sen blev alla klara med sitt, så jag, pappa och kusin Andreas tog båten ut på sjön och fiskade. Fick först bara smått som vi kastade tillbaka. Sen tyckte jag vi skulle flytta på oss. Så vi flyttade och vips så fick pappa en som det var hyfsad storlek på. Sen fick jag en som var lite mindre, men som vi behöll. Och sen när jag släppte ner kroken igen fick jag en till, stoooor =) Hihi. Sen sluta det nappa, och då gav vi upp. For in, jag och Andreas badade och tillslut kom kusin Emma. Vi åt middag och sen badade jag och Emma också. Kallt, men tillslut vänjde man ju sig ;P Haha. Sen blev det godis och ostkrokar innan jag, Emma och Andreas tog bilen hem kring 9. Kom hem, Anna, Agnes, Emil och Marcus kom. Jag bäddade åt Agnes och Anna inne på mitt rum medan dom andra roade sig med dator och pilkastning. Sen åt vi chips och spelade kort. Haha. Drog ut vid 12 och pratade och gick runt. Oskar kom också då. Sen rymde jag, Agnes, Anna och Marcus och gömde oss för Oskar och Emil. Vi kom fram och sen gick vi hem till Oskar och lirade ännu mera kort och planerade för studenten (HAHAHA). Sen när vi alla var påväg hem hittade vi vindrvorna och chipsen och ostkrokarna i Oskar tvrum, så vi stannade en stund till ;P Haha. Då var klockan kring halv 3. Jag, Agnes och Anna hämtade grejer hos Agnes och Anna, sen gick vi hem till mig och fikade varma mackor innan vi la oss i sängen och pratade. Kring 4 bestämde vi oss för att vi kanske skulle sova och så blev det ;p

Annas väckarklocka ringde halv 9 imorse. Jag och Anna klev upp eftersom hon skulle fara till Oxvattnet. Hon fikade och sen kikade vi Farmville =) Sen for hon och jag la mig i min säng eftersom Agnes fortfarande sov. Sen somnade jag och vi båda vaknade typ 20 över 12. Klev upp, åt mackor och såg på tv. Sen pratade vi lite om gymnasiet innan hon for hem. Jag städade inne på rummet, tog bort sängkläder och så. Sen bestämde jag mig för att möblera om lite, och sen dammsugade jag också. Blev ingen stor förändring, bytte bara plats på sängen och soffan, och sen när mamma och pappa kom hem flyttade pappa min sänglampa. Har även hunnit hoppa studsmatta, äta lite mörk choklad och pressa lite på studsmattan. Tog ett avbrott eftersom solen gick i moln, men nu ska jag snart lägga mig igen.

Ikväll blir det packa, packa, packa!!! Eftersom vi i våran drillgrupp åker till Göteborg imorrn! =) Kommer bli så sjukt jävla skoj så det finns inte. Liseberg, laserdome, fångarna på Älvsborgs fästning, Paddanbåtarna, shoppa, Universeum och mycket mer! Loveit. Kommer hem på fredag igen och ska ta en massa kort! Vi ska ju även flyga från Umeå dit och bo på hotell. Detta för alla pengar vi har jobbat in nu under flera år. Så jävla värt det!! =) Sen ikväll ska jag även hinna springa en sväng med Anna eftersom vi missar träningarna i veckan.

Har inte mer att säga just nu, förutom att jag älskar livet, och vädret! =) Här kommer lite bilder sen gårdagen.


Visst har man alltid varit proffs på att rita? Hittade den här i stugan som jag har gjort. HAHAHAHA








Största och minsta är MINA :)


Får inte glömma, jag döpte den ju till Bruno, hähä.


Finns inget bättre ställe i hela världen. Älskar verkligen att vara där. Man slipper allt och kan bara vara sig själv en stund. Slipper alla krav och måsten. Så underbart nu när vi har fått bilväg hela vägen till stugan. Det innebär att vi kommer att vara där mycket oftare än vi varit sen morfar dog... Alltid lika svårt att tänka tillbaka på tiderna han fanns hos oss. Men jag vet att han har det bra där han är.

Vi hörs senare. Nu blir det solen! Puss.

Kommentarer
Postat av: anna

MAN KAN JU GISSA VEM SOM VANN PÅ HOOCKEEEYSPEL! ;) ;); ;)

2009-08-09 @ 16:59:04
URL: http://noordiin.blogg.se/
Postat av: lisa

sv; haha de är bra ;);)

2009-08-09 @ 18:34:46
URL: http://lizzh.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0