Min sommar 2009.

Okej. Här kommer då sommarsammanfattningen! =)



Grillkväll.
Började min sommar (då det riktiga vädret hade kommit) med en grillkväll med Anna, Tove, Marcus och Micke. Detta var ungefär 2 veckor innan skolan slutade. När vi hade kommit på att det fanns mer folk längre bort så drog vi dit och träffade en hel hög med folk. Hade en sjukt rolig kväll och detta gav en riktigt bra start på det kommande sommarlovet!


Sista veckan.
Strax efter detta närmade sig nians slut allt mer. Vi var framme vid den sista veckan tillsammans som grupp. Men vi gjorde det bästa av veckan. Barnkalas, filmtittning, sång, lekar och massa bus. Allt för att ha så roligt som möjligt tillsammans dom sista dagarna, vilket verkligen lyckades. Det var vid denna tidpunkt man insåg hur roligt vi har haft det tillsammans och hur mycket man kommer sakna alla.


Examen.
Tillslut var vi då där. Sista dagen tillsammans någonsin. Vi sjöng "Älskade Ängel" av Lill-Babs, och en omgjord version av "We are all the winners". Och visst är det så, We Are All The Winners. Hade en underbar dag, men blandade känslor. Vissa har man ju knappt sett sen vi slutade. Bara så synd att man varit så dålig att ta vara på alla dagar vi har haft tillsammans..


Sommarjobb.
Veckan efter skolan hade slutat då började sommarjobbet på en gång. Först väntade 4 dagar på fotbollsskolan. Som tur var hade jag otroligt snälla barn i min grupp, så det blev en bra vecka! Sen väntade ytterligare två veckor på hembygsområdet. Hade riktigt roligt där. Bakade varje dag och sålde fika till alla som var sugna. Verkligen lättförtjänta pengar, och dessutom med Emma och 2 stycken toppen handledare så blev det riktigt roligt!


Ramsö.
Drog iväg med mamma och pappa en helg till min faster och hennes mans stuga utanför Vaxholm. Hur mysigt som helst. Åkte båt, paddlade kajak, badade, tog massa kort och träffade annan släkt där nerifrån.


Naglar.
Strax innan marknan gjorde jag och Anna lösnaglar. Dock fick vi för det första fula fläckar på naglarna, så vi var tvungna att måla nagellack över, jag silver och Anna blått. Haha. Sen då lossnade dom efter bara någon dag.. Så dom SÖG, aldrig igen! 80 kr till ingen nytta ;p. Sen tog vi då kort samma kväll. Plus att vi räddade väääärlden från olyckor =) Hihi.


Marknan.
Årets höjdpunkt! Fullt med folk och en massa bus och skoj =) Karuseller, Trillen, uppträdanden osv. Sen jobbade jag även lördag och söndag och tjänade några hundringar, inte helt fel faktiskt. Men en helt grym helg, absolut! Togs dock väldigt få bilder, men ni får nöja er med detta ;p.


Barnvakt.
Åkte sen vidare till Lycksele där jag stannade en vecka och var barnvakt på dagarna åt min lilla goding Mia. Sen på kvällarna umgicks jag med syster =) En otroligt rolig (men dock jobbig) vecka!


Fisketur.
Jag, Oskar och Anna fick en kväll en ide om att fara ut med Annas båt och Oskar skulle fiska. Allt startade ju otroligt bra. Vi cyklade dit. Sen när Anna ska skjuta ut båten en liten bit så ramlar hennes telefon ur magfickan och ner i vattnet. Sen krokar Oskar fast i mitt hår med sitt spö när jag sitter i båten och grejar. Tillslut kommer vi ut. Anna är upprörd över sin telefon och lånar min och ringer och pratar i en timme. Under tiden ror jag och Oskar försöker få fisk. Men icke ;P Sen ror vi in och cyklar hemåt.


Båttur med pappa och Anna.
Åker gamla båten med Anna och pappa. Pappa får inte igång den nya och tillslut blev han tvungen att ge sig. Så vi åkte ut med den gamla, med ändå lika härligt som vanligt =)


Göteborg.
Göteborg med brudarna. Liseberg, Universeum, Älvsborgs fästning, Paddanbåtarna, Laserdome, mat, spårvagn, shopping och mycket mer. En helt galet rolig vecka med helt otroligt många skratt, som jag nog aldrig kommer glömma =)


Grillkväll nr2.
Jag, Anna, Oskar, Emil, Malin och Linda drog en grillkväll. Handlade vindruvor, korv, korvbröd, naturgodis (för 76 spänn!!!), två chipspåsar, vitlökssås, festis (10-pack) och en dricka. Sen grillade vi, skrattade och hade allmänt trevligt.


Båttur nr2.
Jag och Anna drog på en båttur själva. Köpte vindruvor, päron(dryck?), 2 stora kakor, (äckel)chokladpudding, och yougurt. Sen fikade vi, pratade och tog massa kort =)

Ja, det var väl ungefär en sammanfattning på min sommar. Sen har det hänt en massa annat också. Träningar, matcher, badning, film, osv. Ja, allt som kan tänkas. Men jag har haft en underbar sommar än fast vädret har varit dåligt. Och jag har insett hur mycket min familj, min släkt och mina vänner betyder för mig. Har även förstått mer vilka jag kan lita på och inte.. 

Här kommer sommarens betyg: 5 av 5 toasts!

Kommentarer
Postat av: malin

låter som en toppen sommar, helst den där delen då vi stack och grillade!;) Och jag är så kameraskygg så det är ju inte sant.. Men resten är supersnygga, och kameratjejen med!;=)



Du vet att du alltid kan lita på mig vännen!=)

2009-08-20 @ 23:29:14
URL: http://nanox.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0