Göteborg och helgen!

Veckan som gått då.

Måndag: Vi åkte till Umeå med den tidiga bussen, sen i Umeå gick vi och satt oss i MVG-gallerian och åt Ben&Jerrys glass. Sen gick vi till Vasaplan och flygbussen kom. Vi hoppade på och åkte till flygplatsen. Checkade in väskorna, kollade in taxfreen och helt plötsligt skulle vi gå ombord. Gick ombord och sen flög vi först till Stockholm, fick så förjävligt ont i mina öron, som vanligt men... Sen lyfte vi igen och flög vidare till Göteborg, tog flygbussen in till stan och gick sen till hotellet. Checkade in och efter ett enormt letande hittade vi tillslut till hotellet Panorama där vi skulle äta. Sen blev det en rätt lugn kväll. Kollade in området lite och så. Hade ju Nordstan (gallerian med typ 200 butiker) precis utanför hotellet.

Tisdag: Vaknade tidigt och åt en mumsig hotellfrukost. Sen gick vi ner till hamnen efter att vi hade åkt spårvagn för långt (HAHA). Åkte båt till Älvsborgs fästning där vi gjorde några grenar, vissa roligare än andra ;P Sen åkte vi tillbaka, gick till hotellet och duschade och sen åt vi lunch. (Nån äcklig macka och ljummet vatten, bläääääusch). Sen gick vi dit man skulle gå för att åka Paddanbåtarna. Åkte längst fram och såg Göteborg. Mys, men blött ;p Sen åkte gick vi tillbaka till hotellet och sen blev det stan! Köpte en tröja, två par trosor och ett par cooola leggings! Hähä. Sen middag på Pizza Hut (var på fel Pizza Hut först, HAHAAHAHAHAH). Sen på kvällen blev det kortspel och massa bus.

Onsdag: Först frukost, sen träning, då vårt program blev klart! =) Sen åt vi lunch på en restaurang i närheten och efter det tog vi spårvagn till Liseberg!!!!!! Så otroligt jävla roligt! Köpte åkband och biljett till spökhotellet. Åkte typ alla galna karuseller som fanns och hade så sjukt jävla roligt. Alla köer var verkligen värd det! Balder, Kanonen, Flume Ride, Slänggungan, Kållerado, Lisebergsbanan, Hanghai m.m. Absolut det roligaste jag nånsin varit med om! Gick även in på Spökhotellet Gasten och jag kan tala om att jag nog aldrig varit så jävla rädd. Grät fan när vi kom ut och ville bara springa ut genom första nödutgång, haha ;P Plus att jag nog aldrig har skrikit så mycket nån gång, FYFAN. HAHAHAHA. Sen åt vi tacotallrik inne på något matställe på Liseberg, innan vi åkte ännu mer karuseller och åkte upp i utsiktstornet till kl 10! Köpte också en Lisebergsmugg som jag tycker var gullig =) Hihi.. Haha. Sen tillbaka till hotellet och umgicks! Även Donken en sväng, (glasssss!)

Torsdag: Åt frukost och sen åkte vi spårvagn till Universeum som egentligen var ganska drygt. Åt sen lunch där som inte alls var speciellt god. Sen lämnade Malin och Linda oss och vi fick sjävla ta oss till stället där vi skulle spela Laserdome, men det gick ju rätt bra det också! ;P Plus att vi sög på Laserdome och förstörde för vårat lag, men det var ändå skoj, haha. Sen blev det tillbaka, dusch och stan! Jipppiii! Köpte jeansleggings och en tröja. Sen gick jag och Emma på Rut och provade sjukligt snygga jeans! Efter det gick jag, Anna, Jenny och Emma på en pizzeria och åt världens jävla godaste kycklingsallad, och skrattade så tårarna rann. Har aldrig haft en sån jävla bra middag! Helt sjukt, hahaa! Sen umgicks vi allihopa sista kvällen. Såg på Thorleifs och Flamingokvantetten vid kajen och hade allmänt roligt =)

Fredag: Vaknade tidigt, åt frukost och duschade. Sen blev det stan en sväng till, fast jag, Jenny och Tove gick mest runt och spanade på Madde och hennes lilla kompis, HAHA. Sen tog vi flygbussen till flygplatsen. Åt lite där och checkade in väskorna. Sen gick vi ombord och åkte hemåt. Mellanlandade i Stockholm och väl i Umeå åkte vi flygtaxi till busstationen där vi åt strips innan vi åkte bussen hem. Hade en sjukligt jävla bra och rolig vecka och har nog aldrig skrattat så mycket! =) Så om ett skratt förlänger livet har jag nog förlängt mitt liv med säkert 20 år bara under dom här dagarna =) Haha. Ni är underbara brudar!

Här kommer bilder:



















Som vanligt dålig uppdatering, speciellt efter helgerna. Då blir det alltid ett helginlägg där jag har tryckt ihop hela helgen i ett inlägg. Men varför bryta gamla trender? ;p haha. Skämt å sido. Nu ska ni iaf (som vanligt) få höra lite om hela min helg.

Fredagkväll va jag med Anna, Oskar och Emil. Vi gick ut en stund, tills vi insåg hur hungriga vi var, och begav oss hem till mig för att äta och spela skitneger! Sen kastade vi lite pil, och sen hade klockan helt plötsligt blivit rätt mycket. Så jag gick till mormor och sov där. Sen igår vaknade jag upp, mormor överröste mig med massa mat så jag nästan rullade ut. Gjorde migi ordning, gick hem, packade väskan och gick till turistbyrån. Vi i laget, inkl. tränarna begav oss till Dorotea och spelade match. Vi var duktiga, men tappar som vanligt i slutet. Blev iaf 4-2 till Dorotea innan matchen var över. Vilket kändes väldigt tungt. Men det var iaf väldigt toppen att Anna kunde spela så mycket som hon gjorde!!!! Sen kom vi hur som helst hem och jag käkade middag hos Anna. Sen for vi hem till mig och gjorde inget speciellt tills Emil kom. Vi pratade och gick sen upp på Ica där Oskar väntade. Köpte korv, korvbröd, vitlökssås, vindruvor (både gröna och röda), 1,5 l dricka, 10-pack festis(?), 2 chipspåsar och naturgodis för 76,50(!!!!!!!). Blev sammanlagt 321 kr.. Haha. Sen gick vi, Malin och Linda kom och sen gick vi hem till mig efter ett tag. Kusin Andreas och Emma kom och skjutsade Emil och Oskar med grejerna till färjestället och vi tjejer gick. När vi var framme kom Madde och Tove en sväng och när dom hade farit fick vi tillslut i ordning någon eld. Grillade, busade, pratade och skrattade. En riktigt jävla lyckad kväll kan jag lova! =) Sen blev det hem till sängen efter att jag väntat på Lindas mamma med Linda. Idag blev det upp kring 11 och sen typ 10 i 12 åkte jag, mamma och pappa till Lycksele på övningskörningskursen. Satt och lyssnade i typ 3 timmar. Något drygt men nu få man ju övningsköra iaf. Ska bara skicka in papperna och vänta på min 16:e födelsedag så!;) Haha. Ikväll ska jag, Anna och Malin ha filmkväll, sådeså! =)

Så, ha en bra kväll! Puss.

Kommentarer
Postat av: malin

DU ÄR BÄST=D men filmkväll ihelgen också;)

2009-08-17 @ 12:48:29
URL: http://nanox.blogg.se/
Postat av: malin

jaaa, du har rätt=)

2009-08-17 @ 13:14:11
URL: http://nanox.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0