Tandläkarn.

Är hemma på lunch just nu. Har nyss gjort hälften av min första dag på hembygdsområdet. Har hittills bara rullat chokladbollar och bakat kladdkaka. Lär väl baka och sälja fika i cafeterian stor del av dom här två veckorna. Hur som helst, var även till tandläkarn i morse under jobbtiden (så jag ska jobba över idag). Skulle egentligen bara dit för att kolla om jag hade några hål eftersom jag har haft så ont. Dom skrapa bara och kollade lite först och tog några röntgenbilder. Sen berättade jag om den tand jag har haft ont i och så, och då bestämde hon sig för att borra bort fyllningen i tanden och kolla om jag hade hål under. Mycket riktigt hade jag det och hon borrade och borrade. Tillslut blev hon klar då och då la hon in ny fyllning. Tog typ 1 timme och detta är då anledningen till att jag måste jobba över. Så är det helt enkelt.

Igår blev en mysig kväll med Anna och Sofia. Såg filmen Changeling som jag i början tyckte verkade riktigt dryg. Men den blev bättre, ändå jävligt sjuk film. Den utspelar sig kring 1920 och hennes barn försvinner och 5 månader senare kommer en pojke som dom säger är hennes barn. Den pojken är 8 cm kortare och är inte lik hennes son på något sätt. Sen då börjar hon klaga hos polisen som påstår att hon är psyksjuk och slänger in henne på psyket, sen kämpar hon för att få tillbaka sin son. Den är lång, 2 timmar och 15 minuter, men ändå värd det.

Nu har jag nyss ätit lunch och ska cykla tillbaka till jobbet, sen middag och träning. Ha en bra dag!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0