Hemma.

Nu är jag hemma igen. Kommer lägga upp bilder eftersom, för jag har typ 400 bilder. Har haft en grym resa. Verkligen. Ska ta och berätta om vad vi har gjort lite kort, och lägga upp några bilder från varje dag.

Fredag:
Reste hela kvällen och kom fram sent på natten, och kameran låg nerbäddad i resäskan därför finns inga bilder från den kvällen.

Lördag:
Vi vaknade upp kring 9 och åt god frukost. Det fanns färska jordgubbar, vattenmelon, galia(?)melon och apelsiner varje morgon som jag åt av varje dag. MUMS! Sen fanns det också nybakat bröd varje morgon vilket jag även åt. I en hel vecka. Sen smörjde jag in mig och gick ut och la mig på en solstol. Vi spenderade hela första dagen vid poolen och på solstolarna. Vi gick också och handlade, åt lunch på hotellets lunchrestaurang och sedan på kvällen åt vi buffé på hotellet. Sen blev det en tidig kväll.


Poolområdet.                                                               Middagsbuffén.

Söndag:
Vaknade 9 även denna morgon. Åt frukt- och brödfrukost sen blev det ännu en dag vid poolen, efter insmörjning. Sedan när vi blev sugna på lunch gick vi ut och kollade runt, sedan hittade vi en restaurang där vi åt lunch. Sen gick vi ner till standen som låg på andra sidan vägen från restaurangen. Där badade vi i havet och sen gick jag och Emma tillbaka till hotellet och badade i poolen tills de andra kom tillbaka. Sen duschade vi och gav oss iväg och hittade en otroligt fin restaurang, ägd av Chelsea's ägare. Väntade i nästan 2 timmar på maten och när den väl kom var den kall och rå. Vi betalade för dryckerna och sen gick vi därifrån. Hittade en pizzeria, dom andra fick beställa men jag, Andreas och Ann-Sofie fick vänta så länge innan han tog beställningen att vi sprang över till McDonalds på andra sidan vägen. Skulle äta något som såg ut som en kycklingburgare, men det var en fiskburgare. Hur som helst åt jag iaf för vid det laget var jag så otroligt hungrig att vad som helst hade gått ner. Sen gick vi till pizzerian till dom andra. Surrade en bra stund och sen begav vi oss till hotellet.



                                                                                Något flådiga toaletter.

                                                Donken.

Måndag:
Vaknade 9. Blev frukost och sen poolen och solstolarna. Blev duschen och fixa i ordning sig och sen gick vi till ett hotell i närheten och hälsade på kusin HG och hans fru och barn. Sedan hade vi fått tips om en svensk restaurang, Restaurang No1. Helt sjukt grym mat och trevlig personal. Plus världens fränaste kock. Haha. Sedan gick jag, Ann-Sofie, Andreas och Emma till Magaluf och kollade in en massa partyställen. Sedan blev det tillbaka till hotellet och sängen.


                                          Lite bus med kameran.


Fläskfilé och beasås.     Kocken, haha.

Tisdag:
Vaknade vid 9 igen och åt åter igen frukost. Sedan pressade vi i solen en stund. När vi blev less på solen gjorde vi oss i ordning och tog bussen till Palma. Där kollade vi på en katedral från 1200-talet (där fick man tyvärr inte använda kameror, därför finns inga bilder där inifrån), kollade in staden och åt en supergod pizza till middag. Sedan tog vi bussen tillbaka till hotellet och tog det bara lugnt.



Katedralen på avstånd.  På närmare håll.   


Onsdag:
Vi åt frukost kring kl. 9. Sen blev det ännu en dag vid poolen. Badade också i havet nedanför hotellet. Till middag åt vi på Restaurang No1 igen. Mums. Blev lax och den va grym! Sen gick jag, Ann-Sofie, Andreas, Emma, Helena, Göran och tre killar från Arjeplog som vi lärde känna på hotellet bort till Magaluf. Dom andra sjöng karaoke på någon bar och sedan åkte två av dom grabbarna Sling-Shot och vi gjorde en massa annat. Hade skoj men det var skönt att få sova när vi kom tillbaka till hotellet.



Torsdag:
Blev frukost kring 9 och ännu en dag vid poolen. Lånade en bok av Andreas, "Min kamp mot bulimin" som Emma Igelström har skrivit och läste ut den under dagen. Helt sjukt, men boken var riktigt riktigt bra. Läs den! Sedan gjorde vi i ordning oss och duschade, sedan blev det sista middagen på Restaurang No1. Blev fläskfilé igen. Sedan blev det Banana Split till efterrätt. Sedan var det karaoke på hotellet. Sjöng "Sommaren är kort" av Tomas Ledin inför en massa folk, fattar inte att jag gjorde det. Men fick en gratis drink iaf! Haha. Sjöng också "Sommartider" av Gyllene Tider när det bara var vårat sällskap kvar. Jadu.. Haha. Men det var ju sista kvällen.. Sedan blev det sängen.


                                            Fläskfilé.                           Ser jättetjock ut ;s.

Ojaaa;)                            San Francisco utan alkohol.

Fredag:
Vaknade 8 och åt snabbfrukost. Sedan skyndade jag ut till poolen och la mig på en solstol. I skuggan den här gången, bara för att jag hade bränt mig. Låg där och sedan kring 11 gick vi in, duschade och packade allt. Sedan lämnade vi rummet och begav oss till receptionen och checkade ut. Sedan blev det lunch på hotellets lunchrestaurang och sedan gick bussen från hotellet till flygplatsen. Vi checkade in väskorna, kollade på taxfreen och sen gick vi ombord på planet. Tog 4 timmar själva flygresan. Sedan for vi från Umeå och förbi Lycksele där vi lämnade av min kära bror och jag hann även ge syster presenten till Mia. En t-shirt som jag hittade i Palma. Sedan bar det hemåt. Väl hemma åt jag, mamma och pappa mackor och drack te. Har verkligen saknat svensk mat. Sedan blev det iaf sängen.


                                                                                      På flygplatsen.

Ett Haribo-plan!


Vad får då denna resa för betyg? Jo, 5 av 5 toasts, KANONKUL!
Haha, ja bjuuuu!

Det har varit en helt underbar resa och det känns jättekul att ha sett något nytt. Men det är jätteskönt att vara hemma igen. Slippa sova med lampan på toan tänd för att slippa kackelackor, slippa dricka flaskvatten och få sova i sin egen säng. Har även saknat Anna, Madde, Emma och Sofia dunderkalasmycket! Ska bli skönt att träffa dom idag =) Har även tänkt mycket på Karin och Clara, hoppas vi träffas snart igen. Blir alldeles för länge mellan gångerna ;\ Puss på er alla 6. Jag älskar er.

Ikväll blir det en massa roligt och imorgon blir det folkrace i Junsele med Anna och Sofia. Lycka till till Madde och Sofia som ska köra. Blir riktigt roligt =)

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

nice! fina bilder! ;)

2009-06-01 @ 18:04:47
URL: http://itsfeffe.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0