Skärpning.

Okej, nu måste jag skärpa mig. Det kunde varit mycket värre. Jag måste verkligen sluta tycka synd om mig själv och bita ihop istället, man kan ju inte deppa ihop jämt och ständigt.

Helgen då. Nu när jag ändå har börjat. Fredag vaknade jag. Sofia sov hos mig från torsdag till fredag så vi vaknade upp. Sen for hon hem och gjorde sig i ordning. Jag käkade lunch och bytte om, sen tog vi oss en löprunda runt Söråsele i stekande sol. Var typ 18 grader i skuggan. Sen efter vi hade sprungit färdigt tog vi oss hem till Sofia där jag fick lite fika, sen tog jag min cykel och cyklade hem. For och lämnade sängkläder hos moster och blev bjuden att följa med och fika hos mormor. Så jag tog mig hem och duschade i all hast. Sedan bar det vidare till mormor där det blev fika. Efteråt träffade jag Emma tvärt och sen blev det hem till moster. Kusin E plattade mitt hår och började testa examensfrisyren, sen for hon och jag upp på pizzan och åt kycklingpasta. Mummaa. Sen for vi hem till dom igen och gjorde ännu mer frisyrer. Provade andra sorter och så, men nu tror jag vi har bestämt oss =) Sen kom kusin A hem och vi for ut och åkte bil efter att ha dunkat musik på hans Ipod-högtalare och spelat GuitarHero. Sen åkte vi bil hela kvällen. Hann också träffa Anna en stund och prata. Mysmys. Vi for hem rätt tidigt för på lördagmorgon blev det Umeå. Jag, Anna och Sofia tog bussen till Umeå 10 i 8 efter en mysig frukost med moster =) Väl där åt vi typ den goaste bullen jag någonsin har ätit! Sen började vi shoppa. Åt lunch och shoppade ännu mer. Blev lite stressigt på slutet men vi fick med oss allt som behövdes. Sen åkte vi bil hem med mamma och pappa. Fick med mig en bra hög kassar hem. Haha. Kika längre ner, där finns bilder på vad jag köpte. När vi kom hem skjutsade vi hem Anna och Sofia. Sen skulle jag, mamma och pappa hämta mina sovgrejor hos moster. Det hela slutade med att vi stannade där på middag. Blev risotto och sen rulltårta med jordgubbar till efterrätt. Mums. Sen for jag hem, packade upp och for till Anna. Sofia kom och vi sjöng singstar. När dom två sjöng "one of us" av ABBA höll jag bokstavligt talat på att skratta ihjäl mig, vilket visade sig få vissa att tappa koncentrationen. Haha. Sen begav vi oss ut på samhället. Gungade och pratade med folk. Sen bar det hemåt.

Igår åkte jag, mamma och pappa till Lycksele för att gratta bror. Hann också umgås med Mia och syster. Däremot hade Mia feber och var väl inte på sitt bästa humör. Menmen. Det var iaf skönt att träffa dom innan vi åker utomlands! Sen bar det hemåt. När vi kom hem hjälpte jag pappa att sätta upp studsmattan, sen blev det middag. Cyklade efteråt till Emma och vi såg på One Tree Hill. Sen gick vi upp på samhället och köpte mjukglass. Sen gick vi hem till henne igen och såg på Wipeout. Det är seriöst det bästa programmet jag vet efter Andra Avenyn. Men man kan ju bara inte låta bli att skratta. Helt sjukt! Haha.

Idag har jag gått skola, umgåtts med Sofia och Anna, sen har jag tränat och duschat. Nu känner jag att detta inlägget börjar bli väl långt. Ska nog avrunda.

Nu tänker jag torka håret, ta mig fika och sätta mig framför tvn en sväng. Sov gott.

11 dagar! =D

Och tack för att ni ställer upp. Ni som det rör vet vilka ni är, om ni är osäkra kan ni ju annars ta åt er.




1. Skor till examen
2. Blomma att ha i håret på examen
3. Minihårspray att ha i väskan på examen
4. Örhängen att ha på examen
5. Tunika och kofta
+ att jag köpte en bolero till examen och en bh.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0