En tanke.

Har ni någonsin tänkt på, hur fort det egentligen kan gå? Man har alla omkring sig, som man alltid tar för givet. Oavsett vad. Man tror att det alltid kommer vara likadant, att man kommer vakna som vanligt varje morgon, se mamma stå i köket och laga mat, se pappa sitta och läsa läsa tidningen, träffa alla kompisar osv... Man tar det bara för givet, trots att allting kan förändras på några få sekunder. Tänk om man en dag inte skulle vakna upp, eller vakna upp till nyheten att man faktiskt förlorat nån som står en riktigt nära. Och man skulle knappast förstå den där dagen varför man inte visat den personen mer uppskattning medans man kunde. Och en annan sak, man längtar ALLTID framåt. Man lever aldrig i nuet. Antingen längtar man till helgen, till något lov, till någon speciell händelse osv. Men aldrig så tar man vara på dagen man lever i. Men då om det skulle hända något skulle det vara precis tvärt om. Man skulle längta så mycket tillbaka till de där dagarna när man fortfarande kunde se personen i ögonen, och säga precis hur mycket den betydde för en... Bara en tanke som föll mig in.

Nu ska Renée redovisa =) Hihi. Hörs sen.

(Och jag längtar hem till mina megakladdkakemuffins!!!)










Kommentarer
Postat av: madde :)

Jag älskar dig !

2009-11-11 @ 08:38:39
URL: http://maadddea.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0