They say memories are golden, well maybe that's true.

Sitter på skolan och kollar igenom massa gamla dokument sen kursen i turism som vi hade förra året. Titta vad jag hittade.

"I augusti 2009 åkte jag och min drillgrupp till Göteborg plus två ledare för att stanna i 5 dagar. Vi är 6 stycken i gruppen (fast alla tänker sluta eftersom det är tråkigt). Ledarna är storasystrar till en av tjejerna. Vi hade planerat resan länge och samlat in pengar genom att sälja julkort, kakor osv. Allting började med att vi åkte buss tidigt på morgonen till Umeå. Där fick vi vänta några timmar och sen åkte vi med flygbussen ut till flygplatsen. Resan tog ungefär en timme extra eftersom vi var tvungna att mellanlanda i Stockholm och lämna av några. När vi kom till Göteborg åkte vi med flygbussen in till stan och hittade ganska snabbt vårt hotell eftersom det låg runt hörnet. Vi checkade in och såg även en kändis i lobbyn, hon som spelar mamman med cancer i ”i taket lyser stjärnorna”. Vi hade två rum och delade upp oss på fyra i varje. Sedan tog vi med oss alla papper, kartor osv. och gick för att leta efter den bussen som skulle ta oss till hotellet Panorama där vi skulle äta middag. Vi åt någon sorts pasta och sen blev jag guiden som tog oss tillbaka till hotellet. När vi kom tillbaka så gick vi ut en sväng, eftersom vi hade Nordstan precis bredvid hotellet. Sedan tog vi det lugnt, typ spelade kort och så.

Nästa dag åt vi hotellfrukost och sen skulle vi bege oss till Lilla Bommen, en liten hamn där vi skulle hitta en båt. För det första så trodde vi det var en bit bort. Så vi gjorde enligt anvisningarna på papperet att åka spårvagn. Vi hoppade på och åkte en bit och sedan kom vi till Lilla Bommen, men vi trodde inte det var där, så vi åkte vidare, över den stora bron och alltihopa. Sen fick vi springa till en annan spårvagn och åka tillbaka. Vi åkte båt till Älvsborgs fästning och gjorde några grenar i gruppen. Sedan åkte vi tillbaka, åt lunch, duschade och sen begav vi oss ut på stan. Shoppade och så. Sen på kvällen åt vi middag på Pizza Hut och spelade kort.

På onsdagsmorgonen åt vi frukost och sen drillade vi inne i Nordstan. Efter det åt vi lunch och sedan åkte vi spårvagn till Liseberg, det roligaste på hela resan! Åkte massa galna karuseller och åt tacotallrik. Sen gick vi också Spökhotellet vilket var det läskigaste jag någonsin har gjort. Har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv! Åkte hem när det stängde kring 9 och sen gick vi på McDonalds och åt glass.

När det blev torsdag klev vi upp i tid och åt frukost. Sen tog vi spårvagn till Universeum som var riktigt tråkigt. Åt lunch där och sen fick vi själva (utan våra ledare) ta oss till ett ställe långt bort där vi skulle spela laserdome. Det var riktigt skoj, även fast vi förstörde för vårt lag. Sen blev det stan och efter det en riktigt rolig middag! På kvällen gick vi ner till kajen där det var dans till Thorleifs och Flamingokvintetten.

På fredag packade vi väskorna och åkte hem på samma sätt som vi tog oss dit. Det var typ den roligaste resan jag någonsin har varit med om! Har nog aldrig skrattat så mycket!"

Åh vad jag saknar det, hur roligt som helst var det!